Etter at Microsoft slapp en ny trailer til det kommende rollespilleposet The Witcher 3: Wild Hunt i går, har fansen lagt merke til at videoen ikke er riktig det den gir seg ut for å være. Traileren kan du se nederst i artikkelen.
The Witcher 3: Wild Hunt er låst til en oppløsning på 900p og en bildefrekvens på 30 bilder i sekundet, men traileren kunne spilles av med en oppløsning på 1080p og 60 bilder i sekundet.
Nå har Microsoft innrømmet at de har vært utydelige.
– Denne morgenen la vi ut en ny trailer til The Witcher 3: Wild Hunt på vår YouTube-kanal med en video som vi har fått av CD Projekt Red. PC-utgaven var brukt til å ta opp videoen, og er kanskje ikke i tråd med hvordan den endelige Xbox One-utgaven vil se ut, fortalte Microsoft til Eurogamer.
De fortsetter med å beklage situasjonen, og hevder de aldri hadde noen intensjon om å feilrepresentere spillet på Xbox One. Videoen har nå fått en oppdatering i beskrivelsen for å tydeliggjøre at videoen er fanget med PC-utgaven som utgangspunkt.
At trailere og promoteringsvideoer av og til pynter på virkeligheten er ikke uvanlig, men det er sjelden at reaksjonene blir så sterke som dette. Avduktingstraileren til Killzone 2 i 2005 er kanskje kroneksempelet, der det ble hevdet at alt spillerne fikk se var tatt opp fra spillet, når det i realiteten var en såkalt «target render» – en slags «dette er det vi håper vi kan få til»-video.
Sist uke fikk vi se det første av et etterlengtet spill.
Slik ser det ut når Battlefield-utvikleren sikter mot stjernene »