PC-utgaven av det nyeste spillet i Need for Speed-serien skal lanseres 17. mars – eller 10. mars dersom du har Origin Access-abonnement. Det melder utvikler Ghost Games på spillets nettside.
Utgaven skulle opprinnelig lanseres samtidig med konsollversjonene – 5. november i fjor – men ble utsatt for å gi utvikleren tid til å levere et spill som er mer i tråd med det PC-publikummet vil ha.
Grafisk overhaling
Spesielt er det grafikken som nå har fått en overhaling, og når spillet lanseres vil det by på 4K-oppløsning og en bildefrekvens som – i motsetning til den på konsollene – ikke er låst. I tillegg vil PC-versjonen inkludere manuell giring og støtte for ratt og pedaler, noe fansen ifølge Ghost har etterlyst lenge.
De fleste oppdateringene som allerede er lansert på PlayStation 4 og Xbox One vil inkluderes i PC-utgaven, mens konsollene på sin side vil få manuell giring i en fremtidig oppdatering.
– Bilspill på tomgang
Det nyeste innslaget i bilspillserien, som ifølge EA skulle by på den definitive Need for Speed-opplevelsen, fikk en heller laber mottakelse da vi anmeldte konsollversjonen i fjor. Til tross for Ghost og EAs forsøk på å snekre sammen et godt spill med en ny vri på seriens gamle formel, mente vår anmelder at resultatet bare ble et spill som gikk på tomgang:
– Problemet er at spillene Ghost Games utvikler føles veldig identitetsløse, uten noe særpreg som får dem til å heve seg over røkla. Det er ingenting galt med kjørefølelsen i Need for Speed, men den intetsigende spillverdenen, de lite spennende oppdragene og mangelen på insentiver for å engasjere seg med de andre spillerne trekker opplevelsen kraftig ned, skrev Jens Erik Vaaler.
Snu verden på hodet i GRIP.
Det actionspekkede bilspillet er nå på Steam Early Access »