Need for Speed Carbon

EA kunngjorde i kveld utviklingen av Need for Speed Carbon, sammen med den første traileren.

For få dager siden videreformidlet vi de første detaljene om Need for Speed: Carbon – det neste spillet i Need for Speed-franchisen. Det var nettstedene Eurogamer og Computer & Video Games som hadde vært hyggelige og hentet inn detaljer fra sniktitter i britiske og amerikanske spillblader.

Nå har Electronic Arts kommet med sin offisielle kunngjøringen (som vi trodde fant sted under E3), hvor vi får litt mer informasjon om hva vi kan vente oss til høsten. Som tidligere rapportert foregår spillet rundt Carbon Canyon i California, hvor folk med litt for raske biler og litt for lite vett gjerne samles for å se hvem som kan sette seg selv og andre i fare, på mest mulig spektakulær måte.

- Vi er stolte av å ha tilført serien nytt liv, og at vi stadig oppdager nye og spennende trender i bilkulturen. Å race ned åssiden er en skikkelig prøve på førerens ferdigheter, og vi mener dette er en strålende mulighet for en spennende spillopplevelse, sier Larry LaPierre, spillets sjefsprodusent.

Dagens kunngjøring forteller at spilleren må kjøre gateløp mot sine rivaler, for å avgjøre hvem som har makta over de ulike kvartalene i byen. Men disse feidene er naturlig nok ikke like akseptert av politiet, som presser løpene ut i Carbon Canyon. Her møter spilleren nye utfordringer, og territorier og respekt kan raskt forsvinne.

En ny Autosculpt-teknologi gjør det mye å tilpasse utseende og ytelse på bilene, gjengen og terrioriet ditt på en helt annen måte enn tidligere, men det gis foreløpig ingen informasjon om hvordan det nye systemet fungerer.

Mye av denne informasjonen og litt til ble allerede gjort kjent tidligere i uken, så dagens trailer er antageligvis den viktigste nyheten EA formidler i sin kunngjøring. Her ser vi ulike nattescener fra landeveien i Carbon Canyon, før en Mitsubishi Lancer og en Dodge Challenger kommer inn i bildet. Vi følger disse rivalene side om side langs den kronglete landeveien før filmen avsluttes.

Need for Speed Carbon utvikles av EA Black Box i Vancouver, og vil utgis i november for PC, Xbox 360, Xbox, PlayStation 3, PlayStation 2, Wii, GameCube, PSP, Nintendo DS, Game Boy Advance og mobiltelefon (glemte vi noen?). Vi har lagt opp de tre første skjermbildene i vårt bildegalleri.

Kommentarer (11)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Mompen
19 år siden

Det så rimelig heftig ut! :dribble:

 

En ting til, får jaggu håpe at de inkluderer drifting i NFS Carbon, savnet den i NFS Most Wanted..

VgRD
19 år siden

Første som slo meg var at det der ligna fryktelig på NFS:U2.

Ellers så så det jo helt greit ut, fett med muskelbiler :D

Men man drifter ikke med muskelbiler da....

The Stig
19 år siden

*Host hark kremt atsjoooo*, noen (les:EA) som har vært ute å ha sett "Fast'N the Furios: Tokyo Drift"...? ;)

 

Jaja, filmen var vel grei nok, så nå må spillet levere ( :mrgreen: )

Avean
19 år siden

NFS serien har ikke fått den oppgraderingen den kunne ha hatt grunnet at de må portes til konsoller . Grafikken er ikke akkurat så veldig bra men det er vel lite de kan gjøre når det må til PS2 konsollen. Hadde NFS serien holdt seg eksklusiv til PC som det var før så hadde vi sikkert hatt pixelshader 3.0 samt skademodeller og bilbygging alla Street Legal spillet.

Tordenflesk
19 år siden

Same shit, (barely) new wrapping. Togue-racing er ikke akkurat noen ny trend som EA skal ha det til. Kunnskapen min om den japanske bil-kulturen er minimal, men vet de har holdt på med det siden i hvert fall 80-tallet. "Put down the jur and step away from the Dagros" EA!

Siste fra forsiden