Det er allerede knyttet ganske store forventinger til Rockstars kommende western-sandkassespill Red Dead Redemption, og nå kan selskapet i tillegg berolige med at spillet ikke bare vil bli et GTA i ny innpakning.
I et intervju med IGN sier Rockstars co-grunnlegger og kreativ visesjef Dan Houser at Red Dead Redemption er et spill som skal stå fullstendig på egne ben og representere det neste store skrittet etter GTA-spillene.
Les også:Red Dead Redemption ser lovende ut
Rockstar har jobbet hardt med både kampfunksjon og grafikk i spillet, men også friheten er blant elementene utviklerne skal ha tatt til et nytt nivå denne gangen.
– I dette spillet forsøker vi å gi folk så mye frihet de ønsker, enten det gjelder måten de spiller på, hva de vil interagere med eller hva de velger å gjøre, sa Houser.
Red Dead Redemption utvikles i utgangspunktet av Rockstars San Diego-avdeling, men det benyttes ressurser fra hele selskapet i arbeidet med spillet, også fra North-studioet som stod bak det ikke helt ukjente GTA IV.
Les også:Red Dead Redemption med problemer
– Dette er et spill som har brukt mange av selskapets største talenter. Mange av de beste folkene hos North har hjulpet til med finjusteringen. Vi har brukt mye ekspertise fra resten av selskapet, så dette er definitivt vårt neste store spill, forsikret Houser.
Rockstar-grunnleggeren rådet folk til å slutte å lete etter nyheter om det neste GTA-spillet og slå seg til ro med at Red Dead Redemption blir svaret på hvor sandkasse-sjangeren vil bevege seg neste gang.
Red Dead Redemption er for øvrig oppfølgeren til Red Dead Revolver fra 2004 og skal lanseres til PS3 og Xbox 360 i slutten av april.