Activisions Call of Duty-spill har solgt som hakka møkk de siste årene, og Electronic Arts har selvsagt lagt merke til dette.
Under en finanspresentasjon i går kunne EAs John Pleasants bekrefte at svenske DICE jobber hardt med stortittelen Battlefield 3.
– Vi har mange merkevarer innenfor skytesjangeren, og vi har ikke latt være å legge merke til at Call of Duty har en stor del av markedsandelen. Nå satser vi skikkelig på våre titler, og Battlefield er en av disse, sier Pleasants ifølge Gamespot.
Og han fortsetter:
– Jeg hadde gleden av å se på Battlefield 3 hos DICE i Sverige, og jeg ble veldig imponert over måten folk jobbet med det produktet. Det kommer ikke ut dette finansåret, men det ser veldig bra ut.
Det betyr at vi ikke får se Battlefield før etter 31. mars 2010, men en utgivelse i neste finansår virker realistisk.
Pleasants nevnte også at Battlefield-merkevaren ikke er den eneste man satser på i denne sjangeren, og henviste til Army of Two: The 40th Day som en annen tittel skytefans vil like.
Hvilke formater vi får Battlefield 3 til ble det imidlertid ikke sagt noe om.
Merk: Bildet øverst i saken er hentet fra Battlefield 2: Armoured Fury, en nedlastbar utvidelse fra 2006.