Felix «PewDiePie» Kjellberg kan nå skryte av nok en milepæl. Den populære YouTube-personligheten har blitt den første til å nå over 10 milliarder kanalvisninger på videonettstedet.
Den svenske videoskaperen sementerer med dette ytterligere sin posisjon som en av de mest fremtredende personlighetene i spillverdenen for tiden.
Alt peker oppover
Med synligheten har han også greid å opparbeide seg en god inntekt. Da han hadde 27 millioner abonnenter i 2014 håvet han inn 31 millioner kroner i annonseinntekter fra videonettstedet. Nå, med 37 millioner følgere er reklameinntektene antageligvis enda mer betydelige.
Tidligere i sommer skrev vi om hvordan han hadde greid å gå med et overskudd på 60 milioner kroner før skatt i 2014, mot 28,3 millioner året før.
Den imponerende veksten for PewDiePie viser ingen tegn til å stoppe. Da han begynte å legge ut videoer jevnlig på YouTube-kanalen sin i 2010, hadde han om lag 700 000 følgere. Da kanalen begynte å ta skikkelig av i 2012 vokste han kjapt, opp til 6 millioner abonnenter i 2013.
PewDiePie betyr mer for tenåringer enn tradisjonelle kjendiser »