Nå blir Kingdom Come: Deliverance enda vanskeligere

Slipper «Hardcore»-modus i ny oppdatering.

Warhorse Studio

Rollespillet Kingdom Come: Deliverance er allerede kjent for å være et utfordrende spill, men nå jekkes vanskelighetsgraden ytterligere opp for de som ennå ikke har fått nok. Som blant andre Windows Central melder slippes nemlig en ny modus i dag, den 26. juni.

Den nye «Hardcore»-modusen kommer i en gratis oppdatering og ble kunngjort som en del av utvikleren Warhorse Studios' veikart for spillet i mai i år.

Enda mer realisme

Modusen gir deg ni negative «perks», hvorav man må velge minst to.
Warhorse Studio
Vis mer

Den nye modusen gjør spillet mer realistisk på mange ulike måter. Blant annet vil kampene bli enda mer risikable enn de allerede er, ved at man tar mer skade ved hvert slag og at fiendene er mer effektive, særlig i større grupper. Helse- og stamina-indikatorene vil i tillegg ikke vises på skjermen.

Ellers vil «fast travel»-funksjonen ikke lenger være tilgjengelig, og det ikke være noe markør som viser hvor man er på kartet. Dermed må man altså orientere seg på en mer realistisk måte, via landemerker, elver og denslags. Man vil også få dårligere betalt for ting man selger og aktiviteter man fullfører.

Ikke minst vil den nye modusen by på ni negative «perks», der man må velge minst to som vil være med deg gjennom hele spillet. Blant disse finner man en perk som gjør det mye tregere å sanke erfaringspoeng, en som gjør at man blir sulten oftere enn ellers og en som gjør at stamina regenereres tregere, noe som gjør kampene mer krevende.

En annen negativ perk gjør det farligere å falle i spillet, som betyr at man må være mer forsiktig når man for eksempel rir på hest eller løper ned bratte bakker.

Les også: Her er vår anmeldelse av Kingdom Come: Deliverance »

Kommentarer (5)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
djgudleif
7 år siden

Behøver en modus som tar vekk fast travel, men som gjør at man slipper å spise/drikke. Det er IKKE gøy å tenke på mat i spill, det er bare merarbeid. Man må jo ikke gå på do i spillet akkurat, for det hadde vært kjedelig. Like kjedelig er det å spise/drikke.

RRhoads
7 år siden

Behøver en modus som tar vekk fast travel, men som gjør at man slipper å spise/drikke. Det er IKKE gøy å tenke på mat i spill, det er bare merarbeid. Man må jo ikke gå på do i spillet akkurat, for det hadde vært kjedelig. Like kjedelig er det å spise/drikke.

 Det finnes mod som tar bort fast travel.

Fleskelars0
7 år siden

 

Behøver en modus som tar vekk fast travel, men som gjør at man slipper å spise/drikke. Det er IKKE gøy å tenke på mat i spill, det er bare merarbeid. Man må jo ikke gå på do i spillet akkurat, for det hadde vært kjedelig. Like kjedelig er det å spise/drikke.

 Det finnes mod som tar bort fast travel.

Må man spise og drikke i dette spillet, sånn som i survival games? Såfall melder jeg pass og venter til det blir 400 kroner billigere

Gunfreak
7 år siden

Ja du må spise og sove.

Selv fant jeg det ikke spesielt problematisk. Nesten alle byer og leire har kjeler med stuing stående rundt om kring. Tar du to biter av den. Er du god for mange timer løpet av en dag. Og så lenge du har med noe saltet kjøtt holder du alltid ut til neste gang du finner en kjele med stuing.

 

Jeg brukte nesten aldri bærbar mat. Bruke bare de kjelene.

Du har også en skill som gjør at det tar lengre tid å bli sulten, men når du først blir sulten går stats fortere ned.

Jeg har ingen interesse for "survival games" men fant ingen av de survival aspektene i spillet plagsomt.

Elgen-Hansi
7 år siden

Det tar ekstremt lite effort å holde seg mett i spillet, så å klage på det forstår jeg ikke. Sove derimot er litt mer hassle, dog ikke all verdens.

Siste fra forsiden