Fem måneder etter lanseringen av Marvel's Avengers har Crystal Dynamics bestemt seg for at endringer må til. Ifølge utvikleren er spillerne litt for raske til å nå spillets maksnivå, og fra og med 18. mars kommer alt derfor ta å litt lenger tid.
Saktere fra nivå 25 til 50
I en bloggpost på sine nettsider forklarer utviklerteamet at spillere når nivåtaket i et såpass forrykende tempo at det faktisk ødelegger for opplevelsen. Etter man kommer til nivå 25 vil antall erfaringspoeng som må til for å stige i gradene derfor øke eksponensielt for hver gang.
– I de fleste rollespill vil mengden erfaringspoeng du trenger for å gå opp i nivå stige for hver gang du går opp, men vårt system er en rett linje. Dette har skapt problemer for spillets tempo, for eksempel ved at man får poeng til å låse opp evner for fort, som kan bli forvirrende for nye spillere.
Den forklaringen har imidlertid ikke falt i god jord blant eksisterende spillere. Mange mente allerede at det krevde i overkant mye repetisjonsarbeid for å komme seg til nivå 50. Det blir ikke noe bedre av de kommende endringene, som også betyr mer jobb for hver nye helt som introduseres til spillets figurgalleri.
– Figurene blir ikke ordentlig gode før man nesten er kommet til nivåtaket. Jeg tror endringen til erfaringspoengene bare er en måte for dem å forlenge spilletiden uten å legge til nytt innhold, kommenterte Reddit-bruker «arrrtee».
Som Crystal Dynamics skriver har de som ønsker seg en kjappere tur opp nivåstigen frem til 18. mars før endringene trer i kraft. Med den nye oppdateringen kommer også justeringer til måten man låser opp nye kostymer, med bedre valgmuligheter for spillere og mindre fokus på tilfeldige belønninger. Du kan lese mer om de kommende enderingene på nettsiden for Marvel's Avengers.
LES OGSÅ: Vår anmeldelse av Marvel's Avengers »