I går ble det kjent at den svært etterlengtede BioShock-oppfølgeren ikke kommer til høsten likevel, men utsettes til begynnelsen av neste år.
Den offisielle begrunnelsen for utsettelsen er at Irrational Games' har oppdaget flere muligheter til «å gjøre spillet enda mer ekstraordinært», og at de derfor trengte mer tid.
Nettverksmuligheter
Nå kan en stillingsutlysning kaste lys over nettopp hvilke «muligheter» spillutvikleren har i bakhodet. Studioet leter nemlig etter en nettverksprogrammerer.
I stillingsutlysningen står det spesifikt at de er ute etter en erfaren person som kan hjelpe dem med «nettverksaspektene av BioShock Infinite».
På ønskelisten har Irrational ført opp kriterier som «har minst én kommersiell nettverkstilkoblet tittel på merittlisten, helst konsoll» og «tidligere erfaring med å utvikle multikonsolls nettverkssystemer som støtter matchmaking, statistikkanalyse, oppdateringer inne i spillet og så videre».
Irrational Games selv har ikke bekreftet en flerspillermodus for BioShock Infinite, men ting tyder i det minste på at de undersøker mulighetene for dette.
Les også: Slik blir BioShock Infinite