MTV er vel et kjent navn for de fleste av oss, og nå tyder ting på at vi gamere får et enda nærere forhold til mediegiganten. Selskapet har nemlig startet MTV Games, som vil fokusere på utvikling, produsering og promotering av "unike og kreative" spill som passer for kanalens målgruppe. MTV Games vil både drive egen spillprodukjson og jobbe sammen med partnere fra resten av industrien.
MTV forteller at de ikke vil være redde for å ta sjanser, og at de vil jobbe for å flytte grenser innenfor interaktiv underholdning. Nye konsepter og franchiser ser ut til å stå sentralt for den nye spilldivisjonen til MTV, noe som forhåpentligvis betyr at MTV Games kan bli en aktør verd å følge med på i fremtiden.
MTV har også gjort en avtale med Midway om samarbeid i forhold til markedsføring, lydspor og "in-game"-reklame for tre kommende spill fra Midway, inkludert bilspillet LA Rush, som skal lanseres senere i år. Dette får et lydspor med musikk fra 20 populære artister, og vil i tillegg få merket til MTV-programmet Pimp My Ride.