Electronic Arts blidgjorde mange spillere da de annonserte Mirror's Edge 2 på mandagens E3-konferanse. I en kort video fikk vi se førstepersons action i stilrene miljøer, og det var ikke noe som tydet på at spillet ville gjøre noe spesielt annerledes enn sin kritikerroste forgjenger.
Selv om likhetene er mange, blir det imidlertid noen viktige forskjeller. EA-topp Frank Gibeau har ifølge Computer & Video Games beskrevet spillet som et actioneventyr satt til en åpen verden. Sjefen for EA Games, Patrick Söderlund, har dessuten røpet at opplevelsen blir ganske annerledes denne gangen:
– Jeg kan si én ting. Det er en veldig annerledes Mirror's Edge-opplevelse enn det første spillet. Som du så i traileren blir mange ting åpenbart veldig like. Vi skal ikke ødelegge det spillet gjorde godt. Men generelt er det noen forandringer, og jeg tror de er til det bedre, sier han til Eurogamer.
Han sier også at hovedpersonen Faith blir litt flinkere til å slåss denne gangen, og at hun ikke vil bruke like mye tid på å rømme fra overlegne styrker. Samtidig lover han at kampsituasjonene ikke vil ta overhånd.
Mirror's Edge-oppfølgeren kommer til Windows-baserte PC-er, samt Xbox One og PlayStation 4. Ifølge Söderlund hadde den svenske utvikleren DICE en liten gruppe som jobbet med å lage spillkonsepter for oppfølgeren, og Söderlund mener konseptet de kom opp med ikke ville fungert på dagens konsoller. Det var visstnok også en av grunnene til at oppfølgeren endelig fikk grønt lys og havnet i full produksjon.
Les også: – Vi vil ikke bli en Battlefield-fabrikk