Indiesuksessen Gone Home er ikke lenger er på vei til konsoller. Det forteller Steve Gaynor, en av spillets utviklere i et intervju med Twitch-kanalen KindaFunnyGames. Han forklarer at avtalen mellom utvikleren Fullbright og konsollversjonens utgiver er avsluttet.
Det er nesten ett år siden den indiefokuserte utgiveren Midnight City annonserte spillets konsollversjon, med planer for utgivelse i løpet av høsten, 2014. Siden annonseringen har det vært stille rundt prosjektet, og nå vet vi altså hvorfor.
Midnight City, og moderselskapet Majesco Entertainment, har vært i økonomiske vanskeligheter de siste par årene, ifølge Polygon. Dette er trolig hovedgrunnen til utgiverens beslutning om å avslutte samarbeidet med Fullbright.
Fokus på neste spill
Det er likevel ikke bare sorg i Fullbright-leiren. Gaynor forteller at studioet nå fokuserer fullt på sitt neste spill, Tacoma, som har forventet lansering en gang i 2016. Tacoma er et utforskningsspill satt til en rombase der du får i oppgave å finne ut hva som har skjedd.
Utvikleren holder fortsatt tett om de fleste detaljene rundt Tacoma, men spillets hittil eneste trailer minner om et Gone Home satt til Bioshocks Rapture. Med et nytt utforskningsspill går Fullbright tilbake til røttene og bygger videre på suksessen de oppnådde med sitt første spill, Gone Home.
Gone Home kom ut i august, 2013, og fikk mye positiv omtale for dets unike stil og måten det fortalte sin historie. Vår egen anmelder mente det var en sterk spillopplevelse han ville huske i lang tid fremover.