Microsoft satser på barn

Giganten samarbeider med Pixar og Double Fine om Kinect-spill.

Microsofts Kinect-sensor har solgt svært mange eksemplarer, men spillsalget har vært mer bekymringsverdig. Tidligere i år kjøpte folk ett spill per Kinect-sensor, og det er ingen grunn til å tro at tallet er betydelig høyere nå.

Selskapet prøver å nå ut til nye markeder, og deres seneste sprell er en klar appell til barn. I dag annonserer de en rekke nye spill til de minste, ifølge Gamespot.

Ingen regler

Kodenavnet Rush skjuler et samarbeidsprosjekt med Pixar, hvor man skal bruke Kinect-kameraet til å scanne seg selv inn i kjente filmer fra animasjonsselskapet. Målet skal være å løse tidskritiske oppgaver i blant annet The Incredibles, Ratatouille, Up, Toy Story 3 og Cars 2. Dette spillet utgis neste vår.

Vi skal få leke med denne banden.

Double Fine Happy Action Theater er en samling på 18 småspill fra Brütal Legend-studioet. De har allerede lagd et Sesame Street-basert barnespill til Kinect, og freser videre med nok en Xbox Live Arcade-utgivelse. I deres siste spill er det ingen regler eller rammer, man skal simpelthen leke.

Se den spenstige traileren for Double Fines forrige Kinect-spill, Once Upon a Monster, nederst.

Nye samarbeidsprosjekter med Sesame Street og National Geographic skal også la engasjerte poder leke med fjernsynssendinger, men dette er neppe et tilbud som når Europa.

Trailer.

Siste fra forsiden