Bare fire år etter at Microsoft brukte mellom 200 og 400 millioner dollar på selskapet Massive, legges det ned. Det skriver Xbox 360-makeren på en egen blogg.
Massive har levert en plattform for dynamisk reklame (ofte fra tredjepart) inne i spillverdener, men det kan virke som at akkurat det ikke har slått helt an.
Teknologien lever imidlertid videre, og den vil nå bli brukt i tjenester som Xbox Live og MSN Games.
– I fremtiden vil spillorienterte annonsører finne det lettere å gjøre forretninger med Microsoft-produkter. Fokuset vil være skarpt, salgskraften samlet og man får unike annonsemuligheter over et vidt spekter av spillprodukter, skriver Microsofts Rik van der Kooi i bloggen.
Det foreligger ingen offisiell forklaring på hvorfor Massives rolle endres på denne måten, men det pekes mot at egne systemer hos Xbox Live og Electronic Arts gjorde markedet litt vel slunkent.
Massive-navnet opphører ved nyttår.
PS. Sjekk vår Spillkalender for slippdatoer. Her får du full oversikt over når dine favorittspill kommer!