Som vi nettopp skrev om er voksenspill-bransjen nå i ferd med å utvikle Kinect-spill som er i stand til avlesning av håndbevegelser, men nå tyder ting på at Microsoft selv er i gang med å øke sensitiviteten til Kinect-systemet betraktelig.
Ifølge en kilde som Eurogamer har vært i kontakt med jobber Microsofts Kinect-team nå hardt med å øke datakapasiteten til Kinect. USB-kontrolleren til systemet er nemlig visstnok i stand til en dataøverføringshastighet på 35 MB per sekund, men har en kunstig grense på 15/16 MB per sekund.
Denne grensen ble satt for å hindre at Kinect bruker for mye kapasitet når flere USB-enheter kjøres på Xbox'en samtidig, men det skal være mulig å heve denne grensen ved å utvikle ny firmware til systemet.
Om Microsoft lykkes med dette kan oppløsningen på Kinects dybdesensor dobles fra nåværende 320x240 til 640x480, noe som betyr at systemet vil bli i stand til å registrere små fingerbevegelser og håndrotasjon.
Det er foreløpig usikkert når dette arbeidet eventuelt vil bli ferdig, men muligens innebærer dette at vi får se andre typer Kinect-spill i fremtiden enn kroppsgymnastikk-titlene vi har sett hittil.
Les også:Virtuell tafsing til Kinect
Les også:Samletest - Kinect-spill
Les også:Anmeldelse: Kinect