Microsoft så seg nødt til å beklage en utsendt PR-e-post tirsdag. Selskapet hadde sendt ut en promo-julehilsen med Dead Rising 4 som tema, men tenkte kanskje ikke så nøye over hvordan alt kunne tolkes.
I emnefeltet sto det bare «NNNNGGGHHHAAAA», noe de fleste sikkert vil se på som et slags zombie-brøl. Ifølge Xboxs Larry Hryb var det likevel en del folk som oppfattet det litt annerledes.
Vel å merke vet vi ikke hvor mange som reagerte, eller akkurat hva reaksjonen deres var. Det var uansett nok til å få Microsoft til å tenke seg om to ganger.
Støtende markedsføring
Microsoft er ikke de enste som har måttet beklage markedsføring i det siste. Da EA promoterte Battlefield 1 rundt månedsskiftet, fikk de skarp kritikk for en av kampanjene. En av meldingene inneholdt en animert GIF-fil av en soldat som ble brent til døde av en flammekaster med den tilhørende teksten «When you're too hot for the club», noe som ble oppfattet som smakløs glorifisering.