Halo: Reach kom nettopp ut, til god kritikk her på Gamer.no. Som du sikkert vet var Reach det siste spillet i serien signert utvikler Bungie, som nå jobber med Activision.
Halo-merkevaren forblir hos Microsoft, og antagelig kan vi vente oss hyppigere slipp av Halo-spill i tiden som kommer.
– Det er ikke en satt ned en strategi om at vi skal slippe et Halo-spill hvert år. Men samtidig er ett Halo-spill hvert tredje år, slik det har vært tidligere, ikke ofte nok, forteller visepresident i Microsoft Game Studios, Phil Spencer, til IGN.
Serien fyller ti år i 2011, og Spencer ønsker ikke at spillere skal måtte vente to år engang mellom nytt innhold. Microsoft har også stor beundring for hvordan Activision har klart å gjøre Call of Duty til en årlig begivenhet. Likevel skal ikke 343 Industries, som nå tar seg av Halo for Microsoft, nødvendigvis følge den malen.
– 343 Industries tenker mye på hvordan de skal få denne merkevaren til å bli noe folk kan ha et kontinuerlig forhold til, og som kan underholde kunden oftere. Vi vil gjøre ting fornuftig, sier Spencer.
Halo: Reach solgte for øvrig spill for 1,3 milliarder kroner på verdensbasis, det første døgnet.
PS. Sjekk vår Spillkalender for slippdatoer. Her får du full oversikt over når dine favorittspill kommer!