Prince of Persia: The Sands of Time Remake har byttet utvikler. De indiske studioene Ubisoft Pune og Ubisoft Mumbai byttes ut med Ubisoft Montreal, utvikleren bak det opprinnelige Sands of Time fra 2003.
Den drastiske endringen kommer 16 måneder etter at nyversjonen opprinnelig skulle lanseres. Utviklingen har imidlertid vært preget av store problemer og gjentatte utsettelser, og med Montreal-studioet ved roret kommer spillet nå først «når det er klart».
– Denne beslutningen er et viktig steg og teamet – som bygger videre på arbeidet utført av Ubisoft Pune og Ubisoft Mumbai – vil nå ta den tiden de trenger for å revurdere spillets omfang og levere den beste mulige opplevelsen for denne nyversjonen av en klassiker, når den er klar, skrev teamet på Twitter.
Akkurat hva dette betyr er selvfølgelig vanskelig å si, og som er vanlig i slike situasjoner får vi trolig aldri vite hvor mye av Puna- og Mumbai-studioenes arbeid som får leve videre. At Ubisoft Montreal skal revurdere spillets omfang hinter i hvert fall om at nyversjonen har endringer i vente.
Da The Sands of Time Remake først ble avduket – i september 2020 – var målet å levere en opplevelse som holdt seg tro til originalen. Enkelte moderne nyvinninger skulle imidlertid inn, med planlagte endringer til både kameraføring og kampsystemet.
LES OGSÅ: Ubisoft har avduket Project Q etter flere lekkasjer »