Som med det første spillet i serien er det svenske GRiN som står for utviklingen av PC-versjonen av Advanced Warfighter 2. Spillet vil fokusere på den samme typen gameplay som Xbox 360-versjonen, og historien er den samme ("spøkelsene" har 72 timer på seg til å stoppe et atomangrep), men spillet vil være mer taktisk og realistisk enn konsollversjonen.
I sin første pressemelding om PC-versjonen trekker Ubisoft frem følgende punkter hvor spillet skal være mer taktisk og skreddersydd PC-plattformen:
- Forbedret taktisk kart, grafisk display ("HUD") og et nytt ordre-system for å planlegge og utføre angrep.
- Ny taktikk og ekstra støtte (som den ubevæpnede dronen M.U.L.E.) takket være et nytt kommunikasjonssystem (Cross-Com 2.0).
- Nye lagstrategier, takket være forbedret kunstig intelligens og dypere spesialisering.
- Nye slagmarker i omfattende områder på landsbygden og ørkenen, på begge sider av grensen mellom Mexico og USA.
Dessuten loves vi kraftig forbedret flerspiller, med en eksklusiv "Recon versus Assault"-modus hvor "spøkelsene" må kjempe mot meksikanske opprørere. Totalt kan 32 spillere kjempe sammen, og vi får også kooperativ flerspiller og alle modusene fra originalen. Ubisoft forteller også at vi kan se frem til forbedret og mer realistisk grafikk, blant annet takket være nye effekter og en oppgradert fysikkmotor.
Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 (for å bruke spillets hele og fulle tittel) kommer i salg 9. mars.