Amerikanske superhelter ser ut til å bli en stadig viktigere inntektskilde for de store spillutgiverne, og Activision er åpenbart svært fornøyd med salgene til de Spider-Man-spillene de har gitt ut til nå. I 2004 var Spider-Man 2 det bestselgende filmlisens-spillet i USA, og det nyeste spillet har også solgt godt.
Derfor har de inngått en avtale med Spider-Man Merchandising (et samarbeid mellom Marvel og Sony Pictures) som sikrer dem rettighetene til å lage Spider-Man-spill helt til 2017. Til å begynne med ser det ut som at de vil konsentrere seg om å lage spill basert på den tredje Spider-Man-filmen, som etter planen skal dukke opp på kinolerretene i mai 2007.
Activision-sjefen Mike Griffith forteller at denne avtalen sikrer dem muligheten til å bringe sitt merke og visjon til denne eviggrønne franchisen, og å bygge på suksessen de allerede har hatt med spillene sine. Videre forteller han at spill basert på denne lisensen vil fortsette å bringe filmenes populære figurer til live og tillate kjøperne å oppleve originale oppdrag og møte nye Marvel-figurer.