EA er blant aktørene som satser tungt på GDC i år. Selskapet åpnet den årlige messa i San Francisco med et arrangement hvor de blant annet annonserte et nytt SimCity-spill, og gav oss spennende detaljer om Medal of Honor: Warfighter.
Neste pakke til sommeren
Det er imidlertid Battlefield 3 som er deres EAs spill for øyeblikket. Siden lanseringen i fjor høst har spillet solgt over 12 millioner eksemplarer, og er dermed det raskest selgende spillet i Electronic Arts historie.
Selskapet vet å smi mens jernet er varmt. Før jul fikk vi utvidelsespakken Back to Karkand, som inneholdt fire populære brett fra Battlefield 2. Nå er det kjent at ytterligere tre tilleggspakker er på vei for å tilføre flerspillerdelen nye spillvarianter, nye våpen og nye måter å spille på:
- Battlefield 3: Close Quarters: Her får vi fire nye brett som fokuserer på nærkamp og infanteri. Lanseres til sommeren.
- Battlefield 3: Armored Kill: Denne pakken gir deg mer av det Battlefield-serien er kjent for, nemlig store, åpne brett, med kjøretøy av forskjellig karakter. Vi loves blant annet det største kartet noen sinne i et Battlefield-spill. Lanseres til høsten.
- Battlefield 3: End Game: EA lokket kun med navnet på denne, og fortalte at mer informasjon kan ventes senere. Antageligvis på E3-messa i juni. Lanseres neste vinter.
– Istedenfor å levere kartpakker stykkevis, gir vi spillerne en helt ny opplevelse for hver utvidelse, for å sørge for at spillet er nytt og friskt hele tiden. Utvidelsene våre er laget for å gi tilhengerne det de vil ha, men også for å tiltrekke oss nye rekrutter med en spillopplevelse som er like dynamisk og uforutsigbar hver gang, forteller sjefprodusent Patrick Bach i pressemeldingen.
Les også: Anmeldelse av Battlefield 3