Ubisoft har nå kommet med en offisiell pressemelding hvor de bekrefter det vi fortalte forrige uke. Det utvikles to helt ulike versjoner av spillet, og PS2 og GameCube-versjonen foregår i 2007 mens Xbox og PC-versjonen foregår i 2011. Dermed blir versjonene til Xbox og PC en slags etterfølgere til de to andre versjonene.
Spillet vil lanseres omtrent samtidig på PS2 og Xbox, og skal etter planen dukke opp på markedet før jul i år. PC-versjonen vil imidlertid ikke dukke opp før tidlig i 2005, og dette er i følge Ubisoft for å sikre at PC-eiere får en innovativ og grensesprengende spillopplevelse. De forteller også at de vil kunngjøre flere detaljer om PC-versjonen i tiden som kommer. GameCube-versjonen nevner de dessverre ikke, men det antas at den kommer omtrent samtidig med PC-versjonen.
I tillegg har selskapet kunngjort at PS2-versjonen (som utvikles av Ubisoft sitt Shanghai-studio og ikke Red Storm) vil kjøre på Unreal-motoren, og vil dessuten også benytte seg av fysikkmotoren Havok. Dermed vil denne versjonen av spillet komme med unike spesialeffekter, og vil også inneholde karakterer, filmer og onlinemoduser som ikke de andre versjonene av spillet ser ut til å få.
For ytterligere informasjon om Ghost Recon 2 kan du besøke produktsiden vår, hvor vi har en lang og utfyllende artikkel om spillet.