Det forrige Bubble Bobble-spillet til DS var dessverre ikke mye tess. Nå håper Rising Star Games at ved å gå tilbake til seriens røtter og fange essensen av Bubble Bobble-gameplayet, vil de kunne gi oss et plattformspill både tilhengere og nykommere kan ha glede av.
Bubble Bobble Double Shot skal levere en nøyaktig versjon av originalens utfordrende gameplay, med alle hemmelighetene og kompleksitetene som gjorde Bubble Bobble til en suksess da det dukket opp i arkadehallene (og etter hvert også til hjemmeformatene).
Brettene tar opp begge de to DS-skjermene, og både layouten og grafikken skal vekke gode minner om de klassiske Bubble Bobble-spillene. Vi får også noen nyheter, slik som en ny spillbar figur som heter Bobu. Hver av de tre spillfigurene blåser bobler i en unik farge, og spillerne må bytte figur inne i selve spillet, for å kunne ta ut enkelte fargekodede fiender.
Dessuten får vi en serie minispill (alle sentrert rundt den trykksensitive skjermen), som gir spillerne en mulighet til å komme tilbake til spillet etter at alle livene er tapt. Disse inkluderer lett hjernetrim og actionfylte monsterjakter, hvor Bub, Bob eller Bubo må nå inngangen tilbake til hovedspillet før de blir spist.
I tillegg til 100 enspillerbrett får vi kooperativt spill for opp til tre spillere samtidig, og som vanlig kan spillerne konkurrere om å få flest poeng underveis (og utnytte seg av snikstrategier for å rappe poeng for medspillernes prestasjoner). Bubble Bobble Double Shot kommer i salg i løpet av første kvartal 2007.