Sammenlignet med en del andre sandkassespill er Grand Theft Auto V noen hakk mer jordnært. Sett bort fra noen sideoppdrag som tar deg med på noen småsære narkotikaopplevelser, skjer det meste av spillets actionbråk innenfor et realistisk nok rammeverk.
Derfor blir det mer absurd enn noe annet når modifikasjonsskapere får lagt inn ting som åpenbart ikke passer inn i den ellers så hverdagslige sandkasseverdenen. Det er nettopp det «JulioNIB» har gjort.
Mens vi venter på Just Cause 3
I videoen øverst i artikkelen ser du hva som skjer dersom du lemper gripekroken fra Just Cause 2 inn i spillet. Har du ikke prøvd Avalanches eksplosive sandkassespill kan vi kort forklare at kroken hekter sammen alt du kan tenke deg: personer kan hektes til biler, fly kan hektes til eksplosive tønner og du selv kan bruke kroken til å komme deg kjapt frem.
Mens Just Cause 2 er et spill der den slags baluba er helt naturlig, blir det sært å se Franklin bruke kroken til å bestige store skyskrapere, for så å dælje hodet i betongtaket. Eller å trekke en lastebil etter et tog, uten at det enses av omgivelsene.
Skulle du ha lyst til å prøve modifikasjonen selv, kan du laste den ned fra GTAXScripting.
Det var egentlig først etter PC-lanseringen 14. april at Grand Theft Auto V fikk et stort modifiseringsmiljø. Siden den gang har det dukket opp flere godbiter, slik at skaperen av iCEnhancer, den store grafiske overhalingen av Grand Theft Auto IV, har begynt å snuse på hvilke muligheter Grand Theft Auto V har å by på. Vi ser for oss at vi bare har sett begynnelsen på det som kan skje i miljøet.
Har du sett hvor lite Grand Theft Auto: San Andreas er i forhold til femmeren?
Så liten var San Andreas' verden sammenlignet med Grand Theft Auto V »