Gode nyheter fortsetter å melde seg for det svenske esport-miljøet. I forrige uke ble det kjent at McDonald's Sverige selger en hamburger oppkalt etter det svenske Counter-Strike-laget Ninjas in Pyjamas. Denne gangen er det Fragbite Masters-turneringen som tas under gigantkjedens vinge.
Sammen med andre store navn som blant annet PokerStars.com håper hamburger-kjeden å bidra til en vellykket gjennomføring av den prestisjefylte turneringen.
– McDonald's er veldig glade for å få muligheten til å være en del av Fragbite Masters. [...] Gaming er en stor sport som vi ser fram mot å jobbe mer med framover, sier Kajsa Dahlberg, Head of Digital Engagement for McDonald's Sverige, til fragbite.se.
Pågående turnering
Fragbite Masters er en turneringsarrangør som holder konkurranser i Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive og StarCraft II. Hvert av spillene får én måned hver til å gjennomføre kvalifisering og gruppespill. StarCraft II var i fokus i september, men denne måneden er det Dota 2 som er i rampelyset. Fra og med november vil CS:GO ta over før det hele avsluttes med en finaleuke i desember hvor spillerne kjemper om en samlet premiepott på nesten en halv million kroner.