Hvis alt går skal som det skal gjenoppstår den postapokalyptiske krigeren Mad Max i en ny film om noen år. Prosjektet har blitt forsinket noen ganger, og i mellomtiden har regissør George Miller bestemt seg for å utforske figuren i spillmediet.
N'Gai Croal har intervjuet Miller for Newsweek og fått vite litt om hans samarbeid med Cory Barlog, som var hoveddesigner på actionspillet God of War II. Miller og Barlog skal sammen utvikle et konsept for et fremtidig Mad Max spill og knytte det opp mot den kommende filmen.
Barlog og Miller møte hverandre gjennom Millers interesse for spill og regissøren ble tydeligvis imponert når spillutvikleren demonstrerte God of War II for ham:
– Hans måte å jobbe med spill på er den samme som jeg jobber med film. Svært nøye og nesten besatt over hvordan han kan gjøre det bedre.
Miller er fullstendig klar over at lisensspill har en lang og trist historie med mye uinspirert søppel. Istedet for å overlevere Mad Max-spillet til en eller annen ukjent utvikler vil han heller jobbe sammen med Barlog.
Miller er såpass interessert i å få til et godt lisensspill at han vil prioritere å få i gang spillet før han starter på filmen:
– Sagt med andre ord, jeg utsetter filmen for å få til et skikkelig bra spill. Vanligvis må utvikleren skynde seg for å få ferdig spillet til filmens lanseringsdato. I dette tilfellet har jeg et par andre filmer jeg kan jobbe med i mellomtiden, så vi har tid nok til å gjøre skikkelig arbeid. Det er ihvertfall planen.
Barlog jobber for tiden med et manus til spillet. Når det er ferdig skal han og Miller møtes for å diskutere spillet og utveksle ideer. På et senere tidspunkt håper Miller å blande filmfolk og spillutviklere sammen og få fram litt sunn meningsutveksling før prosjektet kan komme skikkelig i gang.
Miller ser for seg at skuespillerne i den neste Mad Max-filmen også spiller rollene sine i spillet, men hvis du håper på et gjensyn med Mel Gibson venter du antageligvis forgjeves. Han er ifølge Miller for gammel for rollen som Mad Max.
Spillet er fortsatt bare på konseptstadiet, så det er foreløpig ikke oppgitt noen sjanger, plattform eller slippdato.