Microsoft og 343 Industries sniklanserte flerspillerdelen til Halo Infinite tidligere denne uka. Spillet har så langt hatt stor oppslutning – med en Steam-topp på 256 000 samtidige spillere – men fans har ikke bare vært positive.
Spesielt har Battle Pass-løsningen fått mye kritikk. Det har utviklerteamet fått med seg, og nå kommer den første runden med justeringer.
Introduserer flere enkle utfordringer
Kritikken mot Battle-passet har i stor grad handlet om at det tar for lang tid å låse opp hvert nivå.
I stedet for å gi ut erfaringspoeng basert på spillernes innsats i hver kamp, får man Battle Pass-poeng ved å fullføre bestemte utfordringer. Ofte passer ikke disse utfordringene med spillets gang og hva laget ditt holder på med. Andre ganger er de spesifikke til én type modus, som man kanskje ikke ønsker å spille eller kommer inn i.
Natt til torsdag fortalte Community-sjef John Junyszek at kommende endringer skal gjøre det raskere å stige i Battle Pass-gradene. Blant annet vil utvikleren introdusere utfordringer som er enklere å gjennomføre, som for eksempel «spill 1 kamp».
Basert på spillernes tilbakemeldinger vil 343 ellers fjerne noen ukentlige utfordringer. Varigheten på «XP-boosts» – som dobler antall erfaringspoeng du tjener – går også opp fra 30 til 60 minutter.
– Disse endringene til utfordringenes vanskelighetsgrad lar deg komme deg gjennom ukentlige utfordringer, som dermed fremskynder fremdriften din gjennom Battle Passet, forklarte Junyszek.
De planlagte endringene implementeres en gang mot slutten av uka. I den forbindelse blir utvikleren nødt til å nullstille all fremdrift på gjeldende utfordringer, men som plaster på såret vil alle som logger inn mellom 23. og 30. november få utdelt fancy solbriller til bruk i spillet.
Xbox-sjefen angrer på måten Halo Infinite ble utsatt.
– Vi burde ha skjønt det før og bare vært ærlige »