Livshistorier i The Sims

Electronic Arts har fortalt at de jobber med en serie nye The Sims-spill, som skal være historiedrevne og spesielt laget for bærbare PC-er.

Etter hvert som The Sims 2 får den ene ekspansjonspakken etter den andre, blir det en veritabel koloss på harddisken. Dette kan være et problem for noen, ikke minst de som eier bærbare PC-er hvor harddiskplassen ofte er mer begrenset enn på stasjonære maskiner.

Nå har Electronic Arts kunngjort en ny serie The Sims-spill, som ikke behøver hovedspillet for å installeres, og som ikke vil utvides med ekspansjonspakker etter hvert. Hovedfokuset i disse spillene vil være på historier, hvor vi får følge ferdigskapte figurer gjennom livene deres.

Det første spillet heter The Sims Livets Historier, og kommer med to historier. Her stifter vi bekjentskap med Randi Haraldsen og Viggo Mathiesen, to veldig ulike figurer som begge har kommet til en korsvei i kjærlighetslivet deres. Hver historie har tolv kapitler, hvor vi får lede hovedpersonen gjennom ulike prøvelser og romantiske situasjoner.

Electronic Arts forteller at spillet vil være tilgjengelig og morsomt for alle typer spillere. De mener The Sims-verdenen er det perfekte stedet for en romantisk komedie, og forteller at det historiedrevne gameplayet bygges rundt seriens karakteristiske åpne fundament, hvor vi må sørge for at figurene våre lever godt, samtidig som vi får dekorere husene deres og så videre.

Første spill i ny serie

The Sims Livets Historier er det første av tre historiebaserte spill kunngjort av EA. Spillet kommer i salg i februar. Det neste spillet heter The Sims Pet Stories, og er sentrert rundt elskverdige (men uforutsigbare) kjæledyr. Pet Stories kommer til sommeren.

Vinteren 2008 får vi det som kan vise seg å bli det mest interessante av de tre spillene, nemlig The Sims Castaway Stories. Her følger vi en gruppe simmer som har blitt strandet på en uutforsket tropeøy, og må hjelpe dem å overleve samtidig som vi utvilsomt støter på et Lost-aktig mysterium eller to.

Norske navn på de to siste spillene har for øyeblikket ikke blitt kunngjort.

Ledige stillinger
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Head of Workshop
Søknadsfrist:
Løpende
Tekniker på Livredningsutstyr
Søknadsfrist:
Løpende
Prosjektleder
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (22%)
Søknadsfrist:
Løpende
Bruktbilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Bilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne utviklere
Søknadsfrist:
Løpende
Produktingeniør
Søknadsfrist:
Løpende
Restaurantmedarbeidere
Søknadsfrist:
Løpende
Salgskonsulent
Søknadsfrist:
Løpende
DevOps Engineer
Søknadsfrist:
Løpende
Lead Mainframe Specialist – zHardware Systems (HMC/HCD)
Søknadsfrist:
Løpende
Erfarne Data Engineers
Søknadsfrist:
Løpende
Bilmekaniker
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
Forsikringsrådgiver
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Funksjonsassistent
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
Løpende
Automasjon commission Engineers / Teknikere
Søknadsfrist:
Løpende
BPA assistent
Søknadsfrist:
20.03.2025
Nybilselger
Søknadsfrist:
Løpende
Produksjonsmedarbeider / Tekniker
Søknadsfrist:
Løpende
Data Platform Developer
Søknadsfrist:
Løpende
Systems Consultant – Virtualization
Søknadsfrist:
Løpende
Selger (30-70%)
Søknadsfrist:
Løpende
Servicerådgiver
Søknadsfrist:
Løpende

Kommentarer (1)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Spillarkivet
18 år siden
Vinteren 2008 får vi det som kan vise seg å bli det mest interessante av de tre spillene, nemlig The Sims Castaway Stories. Her følger vi en gruppe simmer som har blitt strandet på en uutforsket tropeøy, og må hjelpe dem å overleve samtidig som vi utvilsomt støter på et Lost-aktig mysterium eller to.

 

Spennende å se utviklingen og de forskjellige handlingene til simmene etter en stund. Spent på om det er en avansert algoritme eller om alt blir repetivt etter en kort stund.

 

Husker jeg lagde et eksperiment på det første Sims-spillet hvor jeg plasserte 8 simmer inne i et hus og satte på "maks fart". Det var ganske interessant å se hva som skjedde når du ikke styrte noen av dem :) Den gikk ganske lenge før noe drastisk skjedde.

 

Jeg tror Sims-spillene må finne på noe nytt, fordi alle som har kommet til nå har så og si vært identiske (bare med forskjellige ting og miljøer). Trenger noe nytt og nyskapende.

Siste fra forsiden