Good Game AS – som fra før av har Gamer.no og Telialigaen i porteføljen – går inn som største eier i Level Up. Det forteller partene i en pressemelding sendt ut torsdag morgen.
Level Up startet som et ukentlig spillmagasin i VGTV for 10 år siden. I 2016 tok ildsjelene Rune Fjeld Olsen og Karl-Martin Hogsnes ut sluttpakke. Merkevaren Level Up ble med, og siden da har de to drevet konseptet videre som en Patreon-finansiert YouTube-kanal sammen med en rekke bidragsytere.
– Level Up har vært et eventyr for oss, både i VGTV og i nesten seks år som eget indieselskap. Nå er tiden moden for å ta det neste skrittet. Og da er Good Game den perfekte turkameraten for oss, sier Olsen, som fortsatt skal lede Level Up.
- Vi utfyller hverandre, og det å kombinere krefter er rett og slett et smart grep for oss begge. Vi gleder oss til å bli en del av et større fellesskap, vi har allerede en god tone etter å ha samarbeidet de siste årene.
Level Up har laget sin egen video om det neste skrittet, som du kan se nedenfor.
Flytter sammen og satser videre
På nyåret skal Level Up og resten av Good Game flytte sammen i nye kontorer i Oslo sentrum, der de skal jobbe sammen for å styrke den videre satsningen på både Level Up, Gamer.no og Telialigaen. Level Up får med eierskiftet tryggere økonomiske rammer, muskler til å satse hardere, hjelp til salg og markedsføring og et eget studio.
– Dette er en innertier av en match. Vi har datet heftig et par år allerede og fikk heldigvis ja da vi til slutt mannet oss opp til å fri, forteller Harald Strømme, gründer og styreleder i Good Game, som er trygg på at det blir et godt og spennende ekteskap.
– Vi skal tilby norske gamere og e-sport-utøvere hele spekteret av tjenester. Gjennom oss skal du både kunne trene, finne motspillere og lagkamerater, finne inspirasjon, konkurrere og holde deg informert om alt som skjer i spillbransjen og e-sportens verden. Å bli sterkere på journalistikk og video-innhold er helt avgjørende for oss, og gjengen i Level Up har vært ledende på dette i mange år, sier Strømme.
Beholder redaksjonell uavhengighet
Level Up forteller at eierskiftet ikke medfører noen drastiske endringer i hva publikum kan forvente fra dem fremover, men at stoffet får et løft. De beholder sin redaksjonelle profil og uavhengighet.
– Helt fra første møte med Good Game, har vi vært enige om at vi fortsatt skal være Level Up. Vi er en redaksjon som dekker dataspill som et viktig kulturuttrykk, fra små indiespill til digre blockbuster-lanseringer. Ingen trenger å frykte at vi skal fjerne oss fra det nå, selv om det vil komme mer, proffere og bedre innhold fra oss i tiden fremover, sier Olsen.
Good Game AS har utviklet seg kraftig de siste årene. Nylig fikk selskapet Polaris Media inn på eiersiden, med en investering på 10 millioner kroner.