Tidligere denne uken trakk Square Enix sløret av Left Alive, et spill tilsynelatende inspirert av Metal Gear-serien. Foruten en kort teasertrailer var det lite informasjon å hente fra annonseringen, men nå har utvikleren sluppet en rekke nye detaljer.
I en fersk utgave av spillblekka Famitsu (via Gematsu) forteller Square-topp og spillprodusent Shinji Hashimoto at spillet – en tredjepersonsskyter – er satt i samme univers som Front Mission-serien. Utvikleren ønsket å utforske serien på en ny måte, og kamper mellom store roboter skal ikke være hovedfokuset denne gangen.
Historien omhandler tre forskjellige protagonister – de samme som vises i spillets konseptkunst – som på en eller annen måte vikler seg inn i en større krig. Handlingen er satt til Russland i året 2127, og skal ta for seg en hittil ukjent «hendelse».
Overlevelsesaction
Som de øvrige Front Mission-spillene vil Left Alive fortsatt by på møter med «Wanzer»-roboter. De store, pilotstyrte maskinene vil for det meste dukke opp som fiender, men spillere skal også få muligheter til selv å klatre inn i cockpiten.
Ifølge spillsjef Toshifumi Nabeshima handler Left Alive om overlevelse, og det er opp til hver enkelt spiller hvordan de ønsker å gå løs på oppgaven. De som foretrekker kamper og action kan hive seg på og la kulene fly, men det blir også muligheter for å snike seg usett forbi fiender.
Ellers forteller Square at Left Alive er bygget opp av flere nivåer, som spillere gradvis må ta seg gjennom. Det åpnes ikke for tilpassing av Wanzere, men med riktig materialer kan man bygge sine egne våpen. Spillet vil i utgangspunktet være «offline», men nettbasert spilling er ikke utelukket.
Left Alive kommer til PC og PlayStation 4 til neste år.
Er du sulten på noe mer rollespillaktig fra Square Enix?
Utviklerens neste rollespill har fått lanseringsvindu og ny trailer »