Snikespillet Styx: Shards of Darkness har føyd seg til en voksende liste over spill som likevel ikke vil lanseres i løpet av 2016. Oppfølgeren til Master of Shadows skulle opprinnelig slippes mot slutten av året, men kommer nå først en gang i begynnelsen av 2017.
I en pressemelding forteller Cyanide Studio-sjef Patrick Pligersdorffer at utsettelsen skyldes en overgang fra spillmotoren Unreal 3 til Unreal 4, en omstilling som har vært tidkrevende:
– Denne oppdateringen har gitt så mye til Styx-serien, fra grafiske forbedringer til nye spillmekanikker og funksjoner, men overgangen til en ny motor har krevd en del tilvenning for teamet vårt. Vi ønsker å gi fansen vår den beste snikeopplevelsen som overhodet mulig, og sammen med utgiver Focus [Home Interactive] har vi besluttet å utsette spillet til første kvartal i 2017.
Ny gameplay-video
I håp om å blidgjøre utålmodige fans slapp Cyanide en video – som du kan se ovenfor – som viser frem hvordan det blir å spille Styx: Shards of Darkness. I den åtte minutter lange videoen guider utvikleren oss gjennom et av spillets oppdrag, der Styx – spillets protagonist – kombinerer sniking, klatring og et utvalg av evner, våpen og gjenstander for å infiltrere et tungt bevoktet område.
Spillet bygger videre på historien fra Master of Shadows, og utvikleren lover denne gangen en større og mer kompleks historie. Ifølge Cyanide vil Shards of Darkness by på en bevegelsesfrihet uten sidestykke, samt en rekke nye egenskaper som forbedrer og utvider snikefunksjonene fra spillets forgjenger.
Styx: Shards of Darkness kommer til PC, PlayStation 4 og Xbox One.
Det forrige Styx-spillet fikk karakter syv av oss.
Les anmeldelsen av Master of Shadows her »