Lagde spill på 24 timer

Spilldesigner Mike Bithell viser at spillproduksjon ikke alltid trenger å ha rekordstore budsjett.

Spillutvikling er ikke vanskelig. Ikke egentlig. Det har spilldesigneren Mike Bithell klart å bevise, ved å alene utvikle et fungerende og morsomt småspill på 24 timer.

Spillet heter Thomas Was Alone, og du kan teste det selv helt gratis her.

Som du selv kan se, Thomas Was Alone er hinsides simpelt, det eneste man skal gjøre er å få firkanten Thomas til å nå målet på banen. Foruten at du må hoppe er ikke dette et spill med stor læringskurve. Men det er umulig å nekte for at det fungerer.

Bithell forteller:
– Jeg ville lage et enkelt spill som fokuserte på en interessant spillmekanikk, og dra denne ut og lage et spill som er både morsomt og utfordrende. I tillegg kjedet jeg meg.

Bithell skal ha brukt under 24 timer spredd utover to døgn på å utvikle dette artige spillet. Han måtte ty til pizza og massevis av energidrink for å lykkes, og han sov bare fem timer.

Les også:Lovende Pirates of the Carribean-spill kansellert
Les også:Forbyr salg av Gay Tony-utvidelse
Les også:X-men møter sin skjebne


(Kilde: Eurogamer)

Siste fra forsiden