Om snaue to uker, 14. november for å være nøyaktig, kommer L.A. Noire til Nintendo Switch. Detektivthrilleren inkluderer hovedspillet, samtlig ekstrainnhold og en rekke nye funksjoner – en pakke som viser seg å bli litt i meste laget for hybridkonsollen.
På sine nettsider kunngjorde Rockstar denne uken at spillets digitale utgave faktisk overskrider Switchs interne lagringskapasitet. Med sine 29 GB er L.A. Noire teknisk sett innenfor konsollens kapasitet på 32 GB, men fordi deler av plassen er tatt opp av operativsystemet blir spillet likevel for stort.
De som planlegger å plukke opp L.A. Noire fra Switchs eShop er derfor nødt til å ha et microSD-kort for å laste ned og installere spillet. Selv de billigste kortene kan koste noen hundrelapper, noe som øker den totale prisen for spillet.
Velger man å kjøpe L.A. Noire fysisk slipper man heller ikke helt unna problemet. Rockstar forteller at den fysiske utgaven krever en oppdatering på hele 14 GB, i overkant mye for de som har mange andre spill på maskinen sin.
Til sammenligning krever de fysiske utgavene av Super Mario Odyssey og The Legend of Zelda: Breath of the Wild henholdsvis 101 MB og 332 MB med plass.
L.A. Noire lanseres også på PlayStation 4 og Xbox One den 14. november, mens en VR-utgave kommer til HTC Vive samme dag.
Norske Owlboy skal også slippes på nye konsoller.
Plattformeventyret kommer til PlayStation 4, Xbox One og Switch neste år »