Firemint har åpnet lommeboken og kjøpt Infinite Interactive. Firemint har hatt stor suksess med Flight Control-spillene, mens Infinite har stått for spill som Warlords-serien og Puzzle Quest.
Begge studioene er basert i den australske byen Melbourne, og Firemint-grunnlegger Rob Murray forteller at det i sin tid var Infinite Interactive-sjef Steve Fawkner som inspirerte ham til å gå inn i spillindustrien.
Infinite Interactive ble grunnlagt i 1989, og er dermed en av de mer erfarne spillutviklerne i bransjen. Oppkjøpet betyr imidlertid at de slutter å eksistere som et eget studio, da de ansatte vil flyttes til Firemints lokaler, og deres kommende spill vil utgis under Firemint-navnet.
– Jeg er utrolig glad for å kunne ønske Steve og teamet hans velkommen til Firemint. Han er en utrolig spilldesigner, og våre to studioer har utviklet veldig like filosofier om å skape vanedannende, underholdende og finslipte originale spill. Ved å slå studioene våre sammen kan vi lage enda flere kule spill, sier Rob Murray.
Steve Fawkner er også fornøyd:
– Firemint har hatt stor suksess med å designe, utvikle og gi ut originale spill, og ved å slå oss sammen har vi nå en måte å utvikle noen spennende nye konsepter som vi har jobbet med. Dessuten får jeg nå mye bedre tid til å fokusere på spilldesign.