Six Days in Fallujah er et førstepersonskytespill basert på Operasjon Phantom Fury fra Irak-krigen. Det ble utviklet av amerikanske Atomic Games på initiativ fra en skadet veteran som deltok i kampene, og flere tidligere marinesoldater ble intervjuet under utviklingen.
Andre veteraner og familiemedlemmene til noen av soldater som døde i konflikten var ikke like begeistret for prosjektet. Etter mye negativ oppmerksomhet fra disse bestemte utgiver Konami seg for å droppe Six Days in Fallujah, og dermed stod Atomic Games uten midler til å fullføre spillet.
Newsweek har snakket med Atomic Games, og eier Peter Tamte forteller at prosjektet fortsatt er under utvikling, men at budsjettet begynner å bli trangt. Selskapet trenger flere millioner dollar for å få spillet ferdig, og enda flere for å markedsføre det. Atomic Games er visstnok i samtaler med flere potensielle investorer, men har foreløpig ikke signert noen endelig avtale.
Planene for spillet er svært ambisiøse, og Tamte går så langt som å si at «spill» ikke er det rette ordet for krigsgjengivelsen:
– Vi prøver å gjøre noe helt nytt, og det er naturlig at folk bruker referanserpunkter som de forstår. Det er vanskelig for dem å skjønne hva det er snakk om før det er ferdig.