Eurogamer har tatt en titt på et par nye intervjuer med spilldesigner Hideo Kojima, som er mest kjent for Metal Gear-serien sin. Det første intervjuet er å finne i det verdenskjente japanske spillbladet Famitsu, og her forteller Kojima at han ønsker å lage et onlinespill som følger opp det begrensede onlinegameplayet i Metal Gear Solid 3: Subsistence.
- Etter å ha lyttet til meningene til de som har spilt online i Subsistence, ønsker vi å lage et mer meningsfylt Metal Gear Online, forteller han til Famitsu. Videre sier han at dette først vil skje om flere år, og at de ønsker å lage spillet til PlayStation 3, Xbox 360 eller PC.
I det andre intervjuet, som ble kjørt hos Dorimaga, forteller Kojima at han ikke liker å lage spill til flere plattformer samtidig, siden han føler det er bedre å fokusere på styrkene (og brukerbasen) til en spesiell plattform. Han ønsker imidlertid å lage spill for alle de tre store konsollene (spesielt Revolution), og sier i tillegg at han er enda mer lysten på å lage spill til PC, men at han får litt motstand hos resten av Kojima Productions.
Dette er ikke første gangen en kjent japansk spillutvikler trekker frem PC som en interessant plattform. Tidlig i desember sa Pac-Man-skaperen Toru Iwatani at han tror spilling vil i større og større grad foregå på PC-er enn i stua. I tillegg hadde han en interessant visjon om en slags "spillmaskin"-brikke som vil kunne inneholde alle funksjonene som er nødvendige for å spille spill, og installeres rett på hovedkortet. Dermed vil brukerne slippe å engste seg over kompatibilitetsproblemer og slikt.