Etter at Metal Gear Solid-skaperen Hideo Kojima avslørte sitt neste spill Death Stranding i fjor sommer er det ikke så mye vi har fått vite om den nye tittelen, annet enn noen vage hint noen måneder senere. Nå har Kojima lettet litt mer på sløret.
I et intervju med PlayStation Australia nylig kunne japaneren blant annet bekrefte at Death Stranding interessant nok blir et åpen verden-spill som gir spilleren stor handlefrihet.
– Jeg kan ikke si så mye om det akkurat nå, men i korte trek er det et actionspill – et åpen verden-spill med mye frihet. Du har stor frihet til å gjøre det du vil, og du kan sette deg inn i kjøretøy og så videre. Hvis du er en slåsskjempe finnes det mange muligheter. Hvis du ikke er den typen spiller finnes det andre måter å spille dette spillet på, fortalte Kojima i intervjuet.
Skal bli intuitivt
Ifølge utvikleren vil spillet være svært «intuitivt» å spille, som trolig kan tolkes dithen at spillet benytter et ganske minimalistisk og enkelt grensesnitt. Det vil også legge stor vekt på utforskning, slik at spilleren stadig vil ha noe nytt å oppdage.
I lettere kryptiske vendinger antydet Kojima ellers at Death Stranding ikke bare vil operere med vanlige skytevåpen, men går litt «dypere» til verks med noe som ikke kun fokuserer på våpen i vanlig forstand. Det er vrient å vite hva som ligger i dette.
Metal Gear Solid-skaperen kunne også bekrefte at spillet både får enspiller- og flerspillerkampanje, og også på dette punktet foretrakk han å være gåtefull. Ifølge Kojima skal Death Stranding nemlig ikke by på den vanlige strukturen hvor man først spiller enspillerkampanjen og deretter går over til flerspiller på nettet, hva nå enn det innebærer.
Spillet skal lanseres eksklusivt til PlayStation 4, men har ennå ikke fått noe lanseringsvindu. Du kan se den seneste traileren øverst i artikkelen.
Death Stranding skal bruke en modifisert Killzone-spillmotor: Her er noen eksempler på hva den er i stand til »