Etter mange år bak lukkede dører hos Square Enix, fikk Kingdom Hearts III omsider se dagens lys i slutten av januar. Selv om spillet er lansert er ikke jobben unnagjort, og Square pusler nå med diverse ekstrainnhold.
I et intervju med Dengeki Online (via Gematsu) la spillsjef Tetsuya Nomura denne uken frem noen flere detaljer om hva spillere kan vente seg av både gratisinnhold og utvidelser man må betale for.
Critical-modus og bakgrunnshistorie
Med Kingdom Hearts III går Square tilsynelatende bort fra seriens tradisjonelle formel, med opprinnelig lansering av spillet etterfulgt av en Final Mix-versjon med nytt innhold en stund senere.
Nomura forteller at han i stedet ønsket å bygge ut originalutgivelsen steg for steg, og det hele begynner med introduseringen av en ny vanskelighetsgrad, kalt Critical Mode.
Critical-modusen har vært et fast innslag i Final Mix-versjonene av tidligere Kingdom Hearts-spill, og er kjent for å by på en knalltøff utfordring som begrenser spilleres helse, styrke og andre egenskaper. Denne blir gratis for alle som eier spillet, og skal visstnok slippes i løpet av de neste månedene.
Det vil ta litt lenger tid å utvikle de større betalutvidelsene, men planen er å slippe dem i løpet av 2019. Akkurat hva disse vil inneholde er foreløpig uvisst, men visstnok skal vi få noen flere doser med bakgrunnshistorie i en eller annen form. Kanskje kan de oppklare noen av de mer forvirrende punktene i seriens handling.
Hva fremtiden til Kingdom Hearts angår har ikke Nomura helt bestemt seg enda, men Square har hatt flere diskusjoner om hva som eventuelt blir veien videre.
Kingdom Hearts III ble veldig godt mottatt av vår anmelder.
– En heidundrende vakker og enormt variert avslutning på eventyret »