Rollespillet Kingdom Come: Deliverance har vært under utvikling i lang tid, og endelig ble spillet nylig sluppet på markedet. Blant annet på grunn av en del teknisk rusk har spillet hittil fått litt blandet mottakelse, men ikke desto mindre virker det som fansen har kastet seg over det.
Som blant andre Gamasutra melder har Kingdom Come: Deliverance allerede solgt i over 500 000 eksemplarer til sammen, bare noen få dager etter lanseringen. Opplysningene kom fra spillets sjefsdesigner Daniel Vávra i et intervju med tsjekkisk TV nylig.
Slapp videooppdatering
Omtrent samtidig slapp utvikleren av spillet, Warhorse Studios, sin siste videooppdatering på YouTube. I video forteller Daniel Vávra at de fortsetter å jobbe aktivt med å forbedre spillet, og at de har et par «overraskelser» i ermet, uten at han gikk nærmere inn på hva dette innebærer.
Vávra bekreftet også at de jobber med tilleggsinnhold til spillet som han håper vil bli «veldig interessant». I videooppdateringen deler sjefsutvikleren ellers en del tall fra spillet, blant annet at det inneholder 220 minutter med mellomsekvenser med 50 skuespillere, 2300 unike figurer og to timer med orkestermusikk. Utviklerne deltok også i ekte sverdkamper for å få innblikk i hvordan dette faktisk fungerer.
Kingdom Come: Deliverance sliter ennå en del med tekniske feil og mangler. Spillet fikk en diger oppdatering ved lansering som skulle rette på en del, men i tillegg jobbes det med nye oppdateringer som vil ta litt tid å få på plass.
Vår anmelder var noe lunken til spillet, og endte med å tildele 5 av 10 poeng.
– Det er mye nok snadder i Kingdom Come: Deliverance til å lokke de fleste historie-elskende rollespill-fanatikerne til skjermen, men mangelen på en sterk helhetsopplevelse hindrer spillet fra å kunne måle seg med de beste i sjangeren. Trist er det, for konseptet var ordentlig spennende, skrev vår mann i sin anmeldelse.