I Bad Day L.A. spiller du hjemløse Anthony Williams, som plutselig opplever at byen han bor i blir angrepet av zombier, terrorister, jordskjelv og en rekke andre uhyggelige katastrofer. Noe er alvorlig galt, og hvis Los Angeles skal reddes, er det like greit at det er Anthony som gjør det - selv om han egentlig ikke har noe særlig til overs for verken byen eller dens selvopptatte innbyggere.
Underveis i spillet får vi oppleve ti store spillområder basert på virkelige steder i Los Angeles (som Hollywood Boulevard, Venice Beach og Beverly Hills), et våpenarsenal som består av en blanding av realistiske våpen og bisarre fantasivåpen, et lettlært men avansert kampsystem, realistisk kunstig intelligens og ikke-spillende karakterer som er i stand til å oppleve en rekke forskjellige følelser, som raseri, frykt og panikk.
Spilldesigner American McGee skryter av en komisk historie som spiller på den stadig mer utbredte fryktkulturen i Amerika (og vesten forøvrig) og de mange katastrofefilmene som vi har kost oss med i kinosalene i løpet av de siste årene. Spillets grafikkstil er utviklet av Kozyndan, en kritikerrost kunstgruppe basert i Los Angeles, og utviklerne lover at presentasjonen i Bad Day L.A. vil være fullstendig unik.
Nå er det klart at Bad Day: LA blir gitt ut av Lexicon Entertainment i Europa. Lexicon er en nykommer i spillmarkedet, som til nå kun har fokusert på distribusjon av spill fra andre utgivere. PC-versjonen av Bad Day: LA skal etter planen komme i salg i løpet av årets fjerde kvartal, og blir det første i en serie spill fra Lexicon Entertainment.
Det er ikke klart om Xbox-versjonen kommer senere, eller om avtalen mellom Enlight og Lexicon Entertainment kun omfatter PC-versjonen. For mer informasjon om Bad Day: LA kan du besøke spillets offisielle nettsted.