Between Me and the Night beskrives som et surrealistisk spill som fokuserer på motsetningene mellom godt og vondt, fornuft og galskap, og dag og natt. Sistnevnte blir en viktig del av spillet, ettersom spillet har en døgnsyklus som får mye å si for det som skjer.
Du spiller en ung mann som bor i et svevende hus, og om dagen utforsker du huset ditt og løser gåter for å oppnå tilgang til nye rom og egenskaper. Om natten kan du forsøke å være våken så lenge du klarer, men når du sovner vil tingene du er redd for møte deg som voldsomme mareritt.
Ta en titt på traileren til høyre for teksten for å få et inntrykk av hvordan spillet fungerer.
Kommer neste år
Utviklingen foregår hos portugisiske RainDance LX, som har fått i stand et samarbeid med spillutgiver Lace Games for få budsjett til utviklingen. Lanseringen skal etter planen finne sted i midten av 2015 en gang. Joao Ortega, som er sjef hos utviklerstudioet, er fornøyd med den nye avtalen:
– Ett år har gått siden vi var en gjeng studenter som drømte om dette prosjektet i Lisboa, og nå kan vi forvandle drømmen til virkelighet. Investeringen [til Lace Games] betyr alt for oss, nå kan vi fokusere 100% på å lage Between Me and the Night, med den kreative kontrollen og friheten som tillater oss å lage akkurat det spillet vi planla fra starten.
Lace Games stod også bak utgivelsen av Lifeless Planet, et spennende spill som vi dessverre ikke synes oppnådde potensialet sitt.