Det første spillet til Respawn Entertainment, det viltre skytespillet Titanfall, har gått sin seiersgang blant anmeldere verden over og ble også belønnet med solide 9 av 10 her på verket forrige måned.
Dermed har det nystartede studioet god grunn til å gni seg i hendene, men nå viser det seg at produsenten av spillet mener suksess måles i helt andre ting enn kroner og øre. Dette kom frem i et intervju med nettstedet Gamespot nylig.
I intervjuet røpte Titanfall-produsenten Drew McCoy at det er kjærligheten til spillmediet som hele tiden har vært den sentrale motivasjonen.
– Bryr meg ikke om salgstall
– Jeg vet ikke om Titanfall går med overskudd. Jeg vet ikke om det møter salgsforventingene. Jeg bryr meg egentlig ikke. Det jeg bryr meg om er at jeg jobbet med et spill som jeg liker å spille. Det faktum at folk liker det og at det har tjent nok til at vi kan fortsette å støtte det, er for meg en suksess. Vi lager spill fordi vi elsker dem og vil vil at andre skal spille dem med oss, sa McCoy.
At spillet møter salgsforventningene er nok imidlertid ganske sikkert, da utgiveren EA allerede har sikret rettighetene til Titanfall 2, som en kilde skal ha avslørt overfor Gamespot i mars.
Ifølge salgslisten på nettstedet VGChartz klatret også spillet til en tredjeplass i antall solgte eksemplarer globalt for uken som endte 5. april, med 95 865. Totalt har spillet allerede solgt respektable 1 349 546 eksemplarer.
Titanfall er dessverre også plaget med juksemakere: Disse får nå smake sin egen medisin »