I går la Gamer.no ut en omtale av det massive onlinespillet Star Wars Galaxies, et spill vi ga den hederlige karakteren 9 av 10. Dette takket være flerfoldig gameplay, engasjerte utviklere og tonnevis med glimrende potensiale. Nå følger utviklerne opp på akkurat dette, og kunngjør flere forandringer.
Utviklerne bak Star Wars Galaxies har siden lansering tatt en aktiv del i spillersamfunnet, og hørt mye på det spillerne har sagt. På mange måter i større grad enn i andre onlinespill, og vi har sett funksjoner slik som Landspeedere, dyr å ri på, og spillerbyer implementert i ettertid.
Nå har utviklerne kunngjort store forandringer til spillets Jedi-system. Det å bli en Jedi-ridder i Star Wars Galaxies er en svært vanskelig oppgave, og krever ofte måneder med engasjement og hardt arbeid for å kunne oppnå. Nå vil utviklerne, gjennom en serie oppdateringer i tiden fremover, blant annet fjerne det forhatte "permadeath"-systemet, og heller legge inn en litt mer tilgivelig metode.
Den kanskje mest spennende nyheten er at utviklerne skal gjøre veien til Jedi-status tilgjengelig gjennom oppdrag, i motsetning til det sporadiske systemet som er på plass i dag. Dette vil trolig fungere noe slik som "epic"-oppdragene i EverQuest, Dark Age of Camelot og lignende spill. Det vil i såfall innebære å måtte gå gjennom en serie store oppdrag over lengre tid før du endelig oppnår målet.
For mer informasjon om utviklernes stadige planer for Star Wars Galaxies, anbefaler vi å holde øye med det offisielle nettstedet.