Denne gangen skal Bond kjøre en rekke utfordrende kjøretøy slik som helikopter, bil og motorsykkel. I tillegg ses hele spillet fra et tredjeperson-perspektiv, i motsetning til fjorårets spill hvor det hele ble sett i førsteperson. Det er fremdeles Piece Brosnan, naturligvis, men denne gangen har de også med seg hele syv skuespillere formodentligvis fra forrige film, og kanskje tidligere. Hvilke ville de ikke si enda. Det utviklerne vil få frem i Everything or Nothing er evnen til å tenke som Bond. Du gjør ikke bare det Bond gjør - du tenker som ham, også.
Du kan også utføre oppdragene på mange måter. Du kan kaste deg inn i oppdragene med pistolen først, eller du kan utføre det snikende. Dette gir deg en slags Splinter Cell-følelse. Hvis Bond blir beskutt, vil han automatisk søke etter dekning. Du kan kaste over bord, for så å legge deg bak dem. Du kan plukke opp gjenstander og kaste dem mot fiender, eller du kan snike deg opp bak dem og slå dem helseløse. Denne gangen har du også muligheten til å kjempe med bena og nevene, noe som ofte er det kraftigste våpenet. Dette gir en helt ny dimensjon til kampene i spillet. Av og til vil spillet bytte til slow-motion når det blir mye action på engang. Det kan gjerne sammenlignes med Matrix-filmene, men er ikke en fullstendig rip-off. Bond beveger seg også sakte, og det er mer eller mindre kun en grafisk detalj.
Bond vil også kunne klatre ned vegger med tau. I demoen festet Bond tau til ryggen og hoppet rett utfor en høytragende bygning! Du styrer selv Bond også her, og det er ingen tvil om at Everything or Nothing vil bli langt mer dynamisk og interaktivt enn det forrige spillet.