Podkast

Rad Crew – Sesong 9, episode 4

– Iron Bull har den beste sex-scenen

Rad Crew går i dybden på Dragon Age: Inquisition.

Velkommen til en ny episode av spillpodkasten Rad Crew! Vi begynner som vanlig med en Topp 5-liste, og denne gangen handler det om de fem salteste sjøfarer-spillene. I disse spillene får du føle vinden i håret og seile på det åpne hav!

Ramsalt!

Vi diskuterer Dragon Age: Inquisition

Det er ikke så mange nye utgivelser denne måneden, som derfor er et perfekt tidspunkt for å spille lange, episke spill fra 2014. Et eksempel på dette er Dragon Age: Inquisition – som man kanskje kan kalle Bioware sitt forsøk på å vinne tilbake fansen etter en serie med kontroversielle spill.

For å høre lydfilen direkte må du ha Adobe Flash installert og javascript aktivt. Du kan imidlertid laste ned og spille av filen i MP3-format herfra: Last ned lydfilene i stedet.
Dragon Age: Inquisition.

To personer som virkelig, virkelig liker Inquisition er Rad Crews egne Inger Lise og Marie, som bruker brorparten av episodens andre segment til å snakke om spillet, kanskje med spesielt fokus på story, manus og romanse-subplottene.

Jostein er på sin side mer skeptisk etter å ha brukt rundt 20 timer på spillet. Klarer Inger Lise og Marie å overtale ham til å gi det en ny sjanse?

I siste segment får vi høre hva lytterne gleder seg til i 2015. Dying Light viste seg å være en gjenganger, folk er ikke lei av zombier ennå!

Her er ukens meny:

  • 03:57 – De fem salteste sjøspillene (arrrgh!)
  • 28:17 – Nyheter
  • 1:01:40 – Dragon Age Inquisition fangirling
  • 1:47:10 – Lytterne svarer: spillene de gleder seg til i 2015

Gått glipp av tidligere episoder?

Hver episode av Rad Crew kommer på torsdager og produseres i samarbeid med redaksjonen i Gamer.no. Det betyr blant annet at våre anmeldere og skribenter fra tid til annen vil dukke opp i programmet for å snakke om ferske spillopplevelser, trender eller hva vi gleder oss til. Du kan bli bedre kjent med gjengen bak Rad Crew på deres Facebook-side.

Her er de tre forrige episodene av Rad Crew:

Les også
Anmeldelse: Dragon Age: Inquisition

Rad Crew, 22. januar
Rad Crew, 15. januar
Rad Crew, 8. januar

Hver episode er tilgjengelig gjennom iTunes-strømmen og RSS-strømmen til Rad Crew, og du kan laste den ned som MP3-fil her.

Kommentarer (9)

Logg inn for å delta i diskusjonen.
Tråd
Gunman1986
10 år siden

Glad for at dere tar opp DA:I, det er jo et veldig bra spill, men lurer på hva dere synes angående RPG modellen har beveget seg fra storyfullte sidequests til ginde sidequest?

 

Forstår at sidequest er helt frivillige og vil helst unngå screamhysteria om at hvis jeg ikke liker grinding kan jeg fuck off, det er sannt at jeg kan det men spørsmålet mitt er hva dette vil si for fremtidige spill? Dette er jo ressurser som kunne blitt brukt på å legge til noen ekstra sidequest storylinjer.

 

For eksempel ta Knights of the Old Republic 1-2 eller Baldurs Gate 1-2. Dette er begge RPG spill som er fulle med sidequests men ikke noen grinde sidequests. Noen tanker rund dette?

 

Personlig håper jeg at Pillars of Eternity ikke er fullt med grindequess og følger old School modellen isteden, ut ifra det jeg har lest så virker det slik i alle fall.

Stig79
10 år siden

Ting som var bra.

01. Dritbra grafikk.

02. Nydelige omgivelser.

03. Karakterene var meget gode. Standard i Bioware spill.

 

Det som ikke var bra.

 

01. Elendig story. At Corypheus i det hele tatt er badguyen i spillet er et gedigent plot hull.

02. Meget kort story. Kun 10 timer lang.

03. Passiv badguy. Han dukker opp og bedriver itt ondskap i starten. etter det gjør han ikke noe. Han sitter passivt og lar spileren plukke planene hans fra hverandre en etter en. Han "slår" aldri tilbake, på noe vis.

04. Ekstremt begrenset når det kommer til valg når en skal lage sin egen karakter.

05. Kun 8 abilities kan brues under kamp, og en kan heller ikke skifte våpen under kamp.

06. Horribel AI på de du har med deg ut på oppdrag.

07. Combat er så "simplified" at det er et hån mot spilleren. Kast Barrier og button mash = win.

08. Auto dialog. Spillet tar kontrollen over karakteren din i alt for stor grad under cutscenes. Du forfremmer folk uten å ha innspill i det. Du kniser som en skolejente, i andre cutscenes uten at du har kontroll over det (ukult hvis du prøver å spille en badass dverg).

09. Circa 90 prosent av alle "quests" is spillet er tomme fetch quests. Dvs: Dra til Gå fra A til B, hent noe, returner med det, få noen mynter og en Thank You. Dette en utrolig elendig form for quests, for å være kvass. En god quest er noe du gjør fordi du vil vite hva som skjer etterpå. Ikke pga 10 mynter og et klapp på skulderen. Tomt tidsfordriv er ikke story.

 

Spillet ser meget bra ut ved første øyekast, men etterhvert som en kommer ut i spillet merker en at det er mye hype og svært lite innhold. Endel snodige design valg vedrørende combat og gameplay ødelegger mye av opplevelsen. Litt på samme måte som det gjorde in DA2. Gir det en 5 av 10, og da er jeg snill.

 

Review over.

Stig79
10 år siden

Glad for at dere tar opp DA:I, det er jo et veldig bra spill, men lurer på hva dere synes angående RPG modellen har beveget seg fra storyfullte sidequests til ginde sidequest?

 

Forstår at sidequest er helt frivillige og vil helst unngå screamhysteria om at hvis jeg ikke liker grinding kan jeg fuck off, det er sannt at jeg kan det men spørsmålet mitt er hva dette vil si for fremtidige spill? Dette er jo ressurser som kunne blitt brukt på å legge til noen ekstra sidequest storylinjer.

 

For eksempel ta Knights of the Old Republic 1-2 eller Baldurs Gate 1-2. Dette er begge RPG spill som er fulle med sidequests men ikke noen grinde sidequests. Noen tanker rund dette?

 

Personlig håper jeg at Pillars of Eternity ikke er fullt med grindequess og følger old School modellen isteden, ut ifra det jeg har lest så virker det slik i alle fall.

 

2 dager før spillet ble gitt ut sa Developerene at alle områdene du kunne besøke, hadde plenty med story baserte quests og diverse. De borgene du kan ta over skulle også kunne modifiseres og brukes til Spionasje, Handel, eller Militærbaser. Det var ogå muligheter for at du måtte forsvare de mot angrep. Dette stemte vel ikke helt, vil jeg si?

 

Pillars of Eternity har nok ikke grind quests. Folkene bak Fallout spillene og Baldur's Gate som lager det. Blir nok et mer ekte rollespill, laget av folk som digger sjangeren.

RadJostein
10 år siden

Glad for at dere tar opp DA:I, det er jo et veldig bra spill, men lurer på hva dere synes angående RPG modellen har beveget seg fra storyfullte sidequests til ginde sidequest?

 

Forstår at sidequest er helt frivillige og vil helst unngå screamhysteria om at hvis jeg ikke liker grinding kan jeg fuck off, det er sannt at jeg kan det men spørsmålet mitt er hva dette vil si for fremtidige spill? Dette er jo ressurser som kunne blitt brukt på å legge til noen ekstra sidequest storylinjer.

 

For eksempel ta Knights of the Old Republic 1-2 eller Baldurs Gate 1-2. Dette er begge RPG spill som er fulle med sidequests men ikke noen grinde sidequests. Noen tanker rund dette?

 

Personlig håper jeg at Pillars of Eternity ikke er fullt med grindequess og følger old School modellen isteden, ut ifra det jeg har lest så virker det slik i alle fall.

 

Quest-strukturen er en av tingene jeg personlig liker MINST i spillet. Side-questene er basically MMO-quester og tilfører ingenting til spillet.

DerTaufel_
10 år siden

Få Full Throttle på spillklubb for dat ass

Siste fra forsiden