Det folkefinansierte rollespillprosjektet Torment: Tides of Numenera kommer kanskje ikke før neste høst, men nå har utvikler inXile gitt oss det første glimtet fra spillet i bevegelse.
Videoen viser hvordan spilleren løser et oppdrag og velger en noe ukonvensjonell belønning, og vi ser hvordan samtaler og det massive, Infinity Engine-inspirerte grensesnittet fungerer.
Gammeldags rollespill
Torment: Tides of Numenera blir et isometrisk rollespill med turbasert, taktisk kamp. Spillet er tungt inspirert av Black Isles klassiske Planescape: Torment, et spill som ikke gjorde det superbra da det opprinnelig kom ut, men som gradvis ble mer og mer populært i årene som fulgte.
Utviklerne har allerede bekreftet at det er mulig å fullføre hele spillet uten å slåss, ettersom man kan snakke eller tenke seg forbi de fleste hindringene i spillet. Det vil også gi spillerne frihet til å alliere seg med ulike grupperinger, med de konsekvensene det får.
Utviklerne i inXile Entertainment har også et annet folkefinansiert rollespill på gang. Det er det postapokalyptiske Wasteland 2, som lanseres allerede i morgen.