Vi er klar over at spillet vil ha støtte for Xbox Live-spilling, men har dere planer om å utvide varigheten til Kingdom Under Fire: The Crusaders ved å la spilleren laste ned nytt innhold? Hvilke spillbare modusen kan vi forvente å se over Xbox Live?
- Naturligvis vil det være nedlastbart materiale. Dette vil vil tilby skritt for skritt over tid. Opp til fire spillere kan spille over Xbox Live samtidig. Hver spiller kontrollerer sin egen helt og fem tropper. Hver tropp velges og utvikles av deg, slik at den passer for din spillestil. Når samarbeider to mot to, vil du kunne bruke kommunikasjonsverktøyet for å snakke med din allierte. Du kan invitere dine venner inn i spillet, eller få spillet til å finne en passende motstander. Mot slutten av hver kamp blir resultatet lagret og du blir satt opp på sanntids-highscore-liste. I tillegg vil du kunne bruke alt gullet og erfaringen du fikk fra kampen til å ruste opp enhetene til neste kamp.
I preview-versjonen så vi ingen tegn til dropp i frameraten. Hvordan kan vi forvente at fullversjonen kjører, når store mengder tropper og beist begynner å rulle over skjermen?
- Frameraten vil aldri gå under 30 i enspiller-modus. Det kan hende det går noe saktere når du spiller på nettet, men bare når alle fire benytter seg av voldsomme magi- og trolldomskrefter, som involverer mye spesialeffekter.
En widescreen-modus hadde vært veldig kult. Kan vi forvente å oppleve det i fullversjonen?
- Spillet støtter HDTV 480p, noe som også er tydelig i de siste skjermbildene.
Hva er grunnen til at dere valgte ulike lanseringsdatoer for USA og Europa?
- Utgivelsen av et spill involverer en rekke tekniske og kommersielle beslutninger. Phantagram konkluderte med at det bestee er å bringe spillet ut i de ulike regionene på ulike tidspunkt.
Er det noen mulighet for å se dette spillet på PC?
- Kingdom Under Fire: The Crusaders er designet og utviklet for Xbox. PC har en ulik teknologi, grensesnitt, kontrollmetode, brukersmak osv. Det ville ikke vært lurt å lansere det samme spillet for PC, men det er naturligvis mulig for Phantagram å lansere et Kindom Under Fire-spill spesielt utviklet for PC.
Noe mer du ønsker å fortelle våre lesere før vi overleverer mikrofonen til noen andre?
- Takk for deres støtte og interesse i vårt spill. Vi jobber svært hardt for å lage et spill som er friskt, dypt, underholdende og ikke minst, verdt dine penger. Jeg håper du vil like det.
Og med det takker vi henry Lee og Phantagram for oppmerksomheten, og ønsker dem lykke til videre med prosjektet. Spillet er ventet i norske hyller 1. oktober 2004. Gamer.no kommer naturligvis med en omtale så snart vi får tilsendt det ferdige produktet.