Gamer.no: Hva hadde du forventet da dere lanserte Uplink?
Delay: Jeg forventet at en hard kjerne skulle samle seg rundt det, men ikke I den grad som vi ser nå. Jeg hadde aldri forestilt meg at et spill om hacking ville interesse så mange mennesker.
Gamer.no: Hvorfor valgte dere å bruke OpenGL i Uplink, I stedet for vanlig software rendering eller DirectX?
Delay: OpenGL er et veldig bra system å jobbe i - det er veldig elegant og godt designet. Og det virker I Linux, og vi ønsket virkelig å lage en Linux versjon.
Gamer.no: Hvorfor er det ingen damer i spillet?
Delay: Vi ønsket bare å reflektere virkeligheten ;)
Gamer.no: Jobbet du heltid for Introversion mens du utviklet Uplink, eller var det bare et sideprosjekt?
Delay: Introversion Software eksisterte ikke før Uplink var nesten ferdig utviklet. Det var bare en ide i hodene våre - noe vi trodde ville være morsomt. Jeg jobbet bare med Uplink fordi det virket som et kult prosjekt.
Gamer.no: Dere kaller dere for "the last of the bedroom programmers"?, hvor mye av spillet ble programmert på et ekte soverom?
Delay: 95% ble antakeligvis laget av meg, sittende på soverommet mitt. Faktisk, siden det var så dyrt å bo i London, var soverommet mitt egentlig hele huset hitt siden husleien var så stor. Så, ja, det er definitivt et soveroms programmerer spill ;)
Gamer.no takker for at Chris Delay hos Introversion Software tok seg tid til å snakke med oss. Uplink kan kjøpes på Introversion Software sine hjemmesider.