I går skremte Activision-sjef Bobby Kotick vannet av StarCraft-tilhengerne, ved å uttale at han ønsker å se nærmere på muligheter for reklame i Blizzards kommende strategispill, StarCraft II når Activision og Blizzard-eier Vivendi slås sammen senere i år.
– I forhold til Blizzard må vi finne ut av fremtidens forretningsmodell for StarCraft, med «in-game»-reklame og sponsorvirksomhet. Dette er et område hvor industrien har stått stille, men hvor vi tror representerer en vanvittig mulighet for fremtiden, fortalte Kotick.
Blizzard har imidlertid ikke til hensikt å legge inn reklame i selve StarCraft II. I en offisiell uttalelse sa de i går følgende:
– Vi har ingen planer om å ha «in-game»-reklame i StarCraft II. Vi tror Bobby snakket om Battle.net, som alltid har inkludert reklamer.
Battle.net er Blizzards portal for nettspill, og denne vil bli en integrert del av flerspilleropplevelsen i StarCraft II. Blizzard har tidligere sagt at de vil lansere en ny utgave av Battle.net samtidig med StarCraft II.
Mer informasjon om StarCraft II finner du i to sniktitter på Gamer.no. Den første tar for seg spillets gameplay, mens den andre konsentrerer seg om kampanjen i spillet.