Crysis er det neste skytespillet fra skaperne av Far Cry. Her får vi servert massevis av action akkompagnert av grafikk vi ikke har sett maken til, verken på konsoll eller PC. Nå har Crytek-sjef Cevat Yerli fortalt litt om hvordan utviklingen av dette lovende spillet ligger an.
Yerli forteller at spillet vil lanseres litt senere enn opprinnelig planlagt, men at Crytek jobber så hardt som overhodet mulig for å sikre at de får levert spillet så tidlig som mulig. Han mener det er riktig å ta litt mer tid, for å sikre at studioet klarer å innfri de høye forventningene folk har til spillet.
Videre forteller han at 2006 har vært et fabelaktig år for selskapet, og at de har fått massevis av god respons fra både presse og tilhengere. De setter pris på alle kommentarer, enten de er positive eller ikke. Yerli sier videre at Crysis er et ambisiøst spill, og at det vil gjøre mye helt nytt. Noe av dette krever veldig mye tid om det skal gjøres riktig.
For øyeblikket fokuserer studioet på å sikre at det brede spekteret av PC-konfigurasjoner får en opplevelse som er så god som mulig, tilpasset den individuelle maskinvaren. Dessuten jobber de hardt på flerspillerdelen, og de skal ha lyttet nøye til tilhengerne deres (blant annet i forbindelse med modifiseringsmuligheter).
Enspilleropplevelsen blir også forbedret hele tiden, og Cevat Yerli forteller at han er svært fornøyd over å se hvordan spillet blir bedre og bedre. Han konkluderer med at utviklingen går fremover med en god hastighet, men at verken Crytek eller EA kan komme med en eksakt utgivelsesdato enda.